Wednesday, December 22, 2010

Semua Dah Selesai

Tak taulah betul-betul promosi ke tak :D
Salam rakan-rakan blogger...
Tadi duduk-duduk, fikir-fikir...
Ada lagi tak barang sekolah Aqilah yang belum beli
Rasanya semua dah selesai
Awal juga membeli keperluan barang sekolahnya
Dalam minggu pertama Disember jugak rasanya

Tahun nie Aqilah jadi pengawas...
Kenalah beli baju warna biru, kasut pulak warna hitam
Aqilah cakap...
"Bu, nanti jadi pengawas boleh pakai baju kurung dan kemeja. " 
"Ooo....ok...habis tu nak beli baju apa?" Balas aku..
"Kak Long nak dua-dua..." Jawabnya pulak.  
Emmm....macam mana tu...dalam hati aku.
"Kalau pakai kemeja, boleh pakai tie dan vest...kain pun lain.." Balas Aqilah lagi.. 
Memang kebiasaannya tahun sebelum-sebelum nie memang aku belikan 5 pasang baju putih tu.
Cepat sangat kotor...masa dia darjah satu lagilah...comotnyeee hehehe
"Jadi nak beli berapa pasang nie?" Aku minta pandangan dia juga :) 
"Kak Long nak pakai kemeja tu Isnin masa assembly....hari-hari lain pakai baju kurung...Jumaat pulak Kak Long nak pakai tudung.." penerangan Aqilah panjang lebar...
"Kalau macam tu kita beli sepasang baju kemeja, 4 pasang baju kurung..."
Kesimpulan akulah tu...yelah, seminggu 5 hari..
Snap gambar lagi :)


Tibalah hari membeli...
Mula memilih...boleh tahan jugak ramai orang...
Kedai yang aku pegi ni agak terkenal di tempat aku...
Bukanlah shopping complex yang besar...
Tapi macam-macam adaaaa hehehe
Siap dengan butik di tingkat atas
Kira mudahlah untuk aku memilih
Dengan anak bujang aku tu lagi
Takdelah risau sangat nak memerhati si bujang tu

Aqilah nie tinggi tapi agak kurus
Masalah yang biasa dihadapi adalah...
Kalau beli saiz badan dia mesti singkat
Kalau beli yang labuh mesti besar pulak

Tengah mencuba kemeja..
Mula mencari kemeja dulu
Kat atas tu, abahnya yang tolong betulkan
Sebab ibunya sibuk snap gambar  hehehe...
Sejak menyertai dunia blogging nie tulah dia :)
Pantang je...nak snap gambar heeeee
Ok...settle!
Kemeja dah dapat...tapi ambik 2 helai jugak
Walaupun plan asal sehelai je
Bimbang cepat kotor

Abah jugak yang tolong zipkan hehehe
Cari kain untuk dipadankan dengan kemeja
Kain susun belakang tu..
Pinggang ok...labuh kena potong sikit
Nanti aku hantarlah kat tailor mintak tolong alterkan sikit..
Dah baju 2 helai...kainpun ambiklah 2 jugak...


Cari baju kurung
Yang ni susah sikit...
Macam aku cakap tadi...anak dara aku ni agak kurus...
Beli besar macam baju pinjamlah pulak nampaknya :)
Kesudahannya...aku cakap dengan abah dia..
"Baju kurung kita beli kain, kita tempah..."
Jadi untuk baju kurung kesimpulannya ditempah...
Lagi padan dengan Aqilah rasanya...
Lepas tu cari kasut dan stokin
Disebabkan kasutnya berwarna hitam, aku ambik 2 pasang je
Stokin 5 pasang...

Sabar je Darwisy menanti...
Mujurlah Darwisy tak mengamuk
Tapi tengoklah muka boring Darwisy...hehehe
Tunggu Kak Long cari baju
Habis satu kedai di ronda kat Darwisy
Selesai semuanya
Cuma satu yang takde masa shopping ni...vest dia...
Tapi masa entry nie, vest tu dah diperolehi
Aqilah pun dah puas hati...
Kalau tak, selagi tak beli akan diasak dengan persoalan hehehe

Sekarang nie pulak...
"Bu, tak sabarlah nak pegi sekolah...."semangat tu!


Yang pastinya baju tu telah dicuba dan siap berdiri depan aku dan abahnya..


***Rakan-rakan blogger semua dah selesai shopping back to school?

12 comments:

sarah-najwan said...

saya pom xbeli lagiiiii..adussss...

tgk hjg bulan..nk gi KL soping..hehehe

Mata Hati said...

dah sampai musim kembali ke sekolah.. banyak nak kena beli utk anak2 yg bersekolah ni. kalau beli awal2, tak lah kalut sangat

honeyvsbee said...

sama ank bee kurus beli dah tu kena alter sikit..

moon said...

Beznye shoppg brg skola...
tringn nk skola blik!!.hee

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

huhu...

kita belum mula satu pun lagi..

dua minggu lepas budak2 sibuk berkhatan.


Sabtu ni shopping habis-habisan..

Ati Masrif said...

baru lepas beli ini yg kopak dah..huhu

Yan said...

Salam Leena,

beli kat mana tu? Taun depan datang lah ke kedai akak. Dari baju biru , kain kipas belakang, vest semuanya ada di kedai akak. Hee... promote tu...

sal said...

selamat berbelanja..cepatnya masa berlalu..dah nak sekolah.persiapan barang2 sekolah perlu ready agar tak kelam kabut..ehhhh kak sal lum belikan anak lagi....

n.hasleena said...

KAK SARAH:jauh gak tu kak g shopping...:)

MATA HATI:betul tu...sbb bila pegi kena pegi sume...kalau lambat takut sesak masa membeli :)

BEE:tulah bee...kalau beli siap ni kadang2 terpaksalah alter sikit..

MOON:zaman sekolah mmg menyeronokkan ye moon..

AZRINA:o ye ke...jgn habiskan semua ye hehehe

KAK ATI:hehehe...mmg lah tu kak... :)

KAK YAN:kat ampangan, seremban kak yan...kedai kak yan kat mana. boleh juga kalau sume ada kat satu kedai...senang :)

KAK SAL:sempat lagi Kak Sal...selamat membeli belah ye :)

aida said...

aqilah dapat jadi pengawas ek? wahhh ucapkan tahniah pada dia..mesti bersemangat nak pergi sekolah...

Sephi Sephia said...

Tahniah pada kak long.
Agaknya berapalah akak berhabis sebab 5 pasang baju untuk seorang...isk..

murid beli baju sekolah, cikgu?
huhu

n.hasleena said...

AIDA:A'ah da...tu yg semangat semacam agaknya hehehe

SEPHI: bolehlah tahan Sephi...:) Cikgu pun kene beli jugak hehehe