Monday, December 20, 2010

Jom Menjamu Mata

Ketam Gulai Cili Api
Salam rakan-rakan blogger...
Dah makan malam?
Aku dan family dah selesai agenda makan malam pukul 8.00 tadi...

Belek-belek handphone,
Ada beberapa lauk yang pernah di snap hehehe...
Sejak melibatkan diri dalam dunia blog nie..
Nak snap gambar je...apa-apa je yang terlintas di hati :)

Gulai ketam nie bukan lauk malam nie..
Tak ingat dah bila tapi tak sempat nak upload...
Ada yang lucu dengan lauk ketam nie...
Masa hidangan lauk ketam ni hari Ahad...
Dah hidang kat meja dan dah mula makan separuh bersama cik suami dan anak-anak..
Tiba-tiba....
"Eh...taknak ambik gambar ke"...cik suami bersuara
Cik Suami bukan perli tapi memang memaksudkannya :)
Semenjak aku menceburi dunia blog ni cik suami sentiasa je suruh snap gambar hehehe...
Hahaha....cik suami teramatlah sporting dan supportive hehehe...
"A'ahlah bang...jap..jap...jangan habiskan lauk ketam tu" jawab aku pulak... 
Touch up sikit-sikit kasi kemas ketam tu...hahaha
Boleh pulak berhenti makan kejap gara-gara nak snap gambar....
Adoyaiiii.....lawak-lawak hehehe....
Selain keindahan dunia blog bersama rakan-rakan blogger...
Pengalaman yang begini pun mencuit hati...


Yang ni ketam masak pedas

Satu lagi menu ketam...
Masak pedas...tapi ketam nie belum disentuh lagi masa snap gambar 
Hehehe....fresh dari kuali...
Kalau tak kena pulak berhenti makan hahaha...

Kailan Ikan Masin
Yang kat atas tu kailan ikan masin...
Bila masak ikan masin ni...emmmm semerbak satu rumah hehehe
Tapi ikan masin ni best kan...membuka selera :)
Pastikan tingkap dan pintu dapur terbuka untuk menyahbau...
Kalau Cik Suami balik dari luar dah bau menunya hehehe...

Ni lauk malam nie...Ikan Siakap :)


Haaa....yang ni menu malam nie...
Ikan Siakap...nampak muncungnya je..hehehe
Sebab penuh dengan aksesori... 
Dah kerat 2 sebenarnya...
Sekerat lagi asingkan yang tak pedas untuk anak-anak...
Tak taulah nak beri nama apa masakan ni..
Macam-macam letak...cili merah ada, cili api...pastu 3 jenis sos kat dalam tu..
Ada buah tomato, timun, daun ketumbar, serai....
Resepi main campak & cacamarba kot hehehe...
Tapi bila Cik Suami makan...
Aku tunggu je reaksi tanpa menyatakan nama resepi hehehe
"Emmm...sedaplah...."Cik Suami memberi respons...
Hik...hik...hik...menjadi jugak lauk cacamarba aku hari nie...
 
***Kadang-kadang kalau kita masak tak ikut sistem pun ok jugak kan...hehehe.  Jom kita jamu mata ye. Seronok juga jamu mata lauk-lauk rakan blogger yang lain...

14 comments:

Sharifah nor said...

jamu mata lagi..!!!!....

n.hasleena said...

KAK PAH: alah kak pah...janganlah marah hehehe...nak berkongsi rasa tak berkesempatan. Berkongsi rupa je dapatnya... :)

sarah-najwan said...

meme menjamu mata waktu mlm2 nih..
terasa irama keroncong mula berkeroik melalui perutku..

opsss..saya xle mkn ketam..alegik..huhu

n.hasleena said...

KAK SARAH: hehehe...ada ikan siakap utk akak :)

moon said...

sedapnye ketam!!=)

sal said...

waduh..waduh..sedapnya lauk..masak lomak.. makan pula dgn nasi panas, memang terus fokus n boleh tambah 2 pinggan nasi..

sal said...

assalamualaikum Haseena..memang kadangkala masak campak2 ikut kreativiti sendiri pun menghasilkan kelainan yg menyelerakan..teruskan usaha.kata orang cuba jaya...bolehlah kitaorang singgah ziarah, cuci mata tengok resepi masakan..moga bermanfaat

n.hasleena said...

MOON:hehehe....menjamu mata je dapatnya moon :)

SAL:wslm sal...waduh2...kalau dah fokus makan lebih pulak hehehe..
yelah sal kkdg kita hentam je, kalau rasa ok bolehlah diteruskan... :)

Sephi Sephia said...

Salam

Hmm...adakalah bila tak tahu nak masak lauk apa, tengok blogger yang menulis tentang menu memasak menyumbang idea. Jadi, kalau boleh, upload sajalah gambar tu.

=)

n.hasleena said...

SEPHI: emmm...kadang2 pening tau Sephi nak masak apa hehehe...tu sesekali cuba lauk campak2 je :)

honeyvsbee said...

wah makan besar tuh nyum!

n.hasleena said...

BEE: lauk tu hari2 yang berbeza tu bee...hehehe...uploadnya lambat :)

anyss said...

Salam,
Bila nak jamu tekak kami lak ni? hu hu hu lapaX la nengok gambar tu...dah la tadi tak makan malam

Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia

n.hasleena said...

ANYSS: alamak....hehehe..cmne nak jamu makan lak ye... :)