Thursday, December 16, 2010

Dah Berani Gunting Rambut

Darwisy dah berani...
Salam semua...
Mesti rakan-rakan bloger semua ada pengalaman menghantar anak kali pertama ke kedai gunting rambut...
Ni kisah anak bujang aku...Darwisy
Gambar di atas ni gambar kali kedua rasanya dia dah duduk sendiri kat kerusi tu
Sebelum nie punyalah takut nak gunting rambut
Setakat ni tulah satu-satunya kedai gunting yang berjaya gunting rambut Darwisy hehehe
Sejak dia kecik bergunting kat sini...
Sebelum ni dia nangis sekuat-kuatnya...
Semua yang sedang bergunting pandang jelah....
Memang kena paksa gunting...
Rambut dah panjang...nak tak nak kena gunting
Kena ajar jugak gunting kat kedai
Satu kedai dah kenal Darwisy hehehe
Sekarang nie kalau ke kedai tu
Mesti diorg cakap balik cerita masa Darwisy kecik....hehehe
Dia besar nanti pun akan aku sampaikan semula...
Betapa seksanya nak menggunting rambutnya hehehe
 

Tengok tu...suspen je hehehe (yang ni hari lain)
Mana tidaknya, sebelum ni gunting sambil berdukung
Abahnya yang dukung...
Abahnya yang terpaksa pakai kain yang belit kat leher tu...
Yang pasti baju abahnya yang habis kena rambut...
Yang tukang gunting tu terpaksalah ikut je hehehe
Kadang-kadang yang tukang gunting tu terpaksa melututlah....si bujang tu berdiri kat lantai
Pusing sana, pusing sini....
Ikut suka dia je hehehe


Sedih je muka... :)
Darwisy seram dengar bunyi 'ketam rambut' tu rasanya....
Macam putus je telinga kot hehehe...
Ada sekali tu lintang pukang dia turun kerusi...
Sebabnya tukang gunting tu sembur dengan hair dryer nak buang rambut-rambut yang melekat...
Sekarang nie aku pesan jangan on kan hair dryer lepas bergunting....
Darwisy dah nak bergunting dalam keadaan camtu pun dah ok sangat dah...
Kalau tak seksa jugak...


Ni yang pegi kelmarin...dah steady dah :)
Kelmarin aku dengan Kak Longnya bawak Darwisy pegi bergunting..
Walaupun tanpa abahnya...
Darwisy dah berani akhirnya...
Macam tulah anak ibu.... :)

12 comments:

sarah-najwan said...

huhu..3 hero akak seme melalak masa 1st gunting kedai..lepas tu biar aje sb nk biasakan dorang..pastu okeh doh...hhee

tapi mek sarah ok lak..xnangis walau pestime gunting...tererr...

n.hasleena said...

anak bujang ni manje lebih kot kak hehehe....
mcm bujang saya nie manjanya lah aii...

~ yus ~ said...

hehe..sama macam anak saya yang ke 3 Abid. Dia pun melalak sakan masa kali pertama di bawa gunting rambut di kedai.

Solihin Zubir said...

hahahaha... adik kembar sy pon sama gak dulu.. meraung2 takut, xnk gunting rambut..
sy plak dulu, suka sgt potong rambut.. seronok.. hehe..

n.hasleena said...

YUS:hehehe...tulah yus, satu kedai dgr suara dia :)

SOLIHIN:seram dengar ketam rambut tu solihin...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

dapat gula-gula tak? kalau ye gerenti dia memang tanya bila nak pergi lagi..

Yan said...

Salam Leena,

ada trauma apa - apa ke? Gunting ke?

n.hasleena said...

AZRINA:hehehe....mujur tak umpan gula2. skrg dah berani dah :)

YAN:wslm kak yan...takde kak yan...nak membiasakan diri dengan gunting rambut kat kedai...skrg dah ok tapi kdg2 nampak jgk muka suspennya hehehe....

Ati Masrif said...

hehe..pengalaman2 ...mcm2 yer

teruna kecik kita tu sejak lahir
mmg tak pernah gunting rambut lagi
saja biarkan panjang dulu..hihi

honeyvsbee said...

comel..huhu ni yg 3 thn tu yer kak..

ieda said...

huhuhu sweet jer .. ok lah tuu .. kalau anak teruna akak duk x diam sekali ehheh

n.hasleena said...

KAK ATI:bp tahun terunanya kak ati?
bujang ni dah besar kak ati, nak tak nak kena g gunting jugak...:)

BEE:ye bee...feruari tahun depan masuk 4 tahun dah...

KAK IEDA:nipun kak...kejap2 nak turun hehehe