Monday, November 22, 2010

Makan kat kedai kena denda???

Signboard Kedai

Sedang memasak makanan hehehe...
 Malam tadi g Senawang...ada ternampak iklan 'Steamboat House' sblm tu.  So nak mencubalah ni..  Rasanya kat Senawang ni yg first Steamboat House.  Setakat ni tak jumpa lagi kat mana2...
Pakej harga pun oklah. Adult RM18 sekepala, Kids RM9 sekepala...ada dua pilihan: Sup biasa @ tomyam..aku pilih tomyam. Pilihan makanan not bad..mcm2 gak ada.  Nak grill pun boleh.  Tapi kena duduk kat meja luar..yelah kang berasap lak satu kedai...lemaslah pulak nnt.  Kalau tgok tajuk aku kat atas tu lain macam je kan hehehe... Tapi pada aku bagus jugak sistem kedai nie.  Bukan apa, maklumlah bila makan style BAYAR SEKALI, MAKAN SUKA HATI...so, kita pun tanpa 'menyedarkan diri' ambil dan ambil lagi dan lagi dan lagiiiii hehehe...So Steamboat House kat Senawang ni aku PUJI....apa yg kedai ni buat ialah SETIAP PEMBAZIRAN akan dikenakan bayaran.  Utk setiap 12g....so, dgn ini setiap customer tentu akan berhati2 bila mengambil makanan....GOOD SYSTEM!!! Aku setuju sangat....anak dara aku pun risau hehehe...Dia pesan 'Ibu, jangan ambik byk2....' Takut kena denda :D.  Tapi perut aku dgn family bukan kategori sakan makan....saje nak mencuba.  Yelah mcm tak kenyang je makan lauk rebus2 nie hehehe...Mmg ada nasik tapi yelah, tak sama mcm kita makan kat rumah.  Dah selesai makan...rasa mcm tak makan je hahaha....Tulah, kalau perut kita dah biasa dgn nasik dan lauk pauk kat rumah itulah yg
selesa kan....

Hairan anak bujang aku ada dapur kat depan masa nak makan...:

Sesi posing sambil makan
Anak2 aku hepi je...yelah makan sambil masaka hehehe....kat rumah tak merasa buat mcm tu.  Darwisy pun pelik je rasa...yelah, dapur depan mata...macam main masak2 lak :).  Finally...mmg makanan dihabiskan sebaiknya tanpa pembaziran...Maklumlah takut kena denda...First time rasanya ada rules MAKAN KENA DENDA...Pengajaran kat sini apa murid2 hehehehe:  Elakkan pembaziran masa makan...ingatlah orang yg susah kat luar sana betapa susahnya utk mendapat makanan....
Pandai anak murid cikgu....:D

No comments: