Monday, November 22, 2010

Baru 2 hari nak pandai berenang??????

First day Aqilah @ swimming class (Aqilah yg tengah pakai gogle hitam)

Mcm susah je...:)
Cuti sekolah dah bermula.  So, mencari aktiviti utk anak dara aku ni utk memenuhi masa cuti nie...offer dia swimming class.  So excited utk join the class.  Hari Sabtu, 19 Nov 2010 start first day swimming classnya...ari pertama ni just belajar bubling (bernafas dalam air) dan cuba kuak (rasanya salah istilah aku ni hehehe) air ke depan.  Aku tulis berdasarkan yg aku nampak laa.  Oklah nampaknya...cuma Aqilah teruk juga ketarnya...kesejukan.  Mgkn belum biasa kot.  Hari kedua, Isnin....masa nak pegi mmg xcited sesangat...Mcm biasa cikgu renang dia pakaikan pelampung.  Then first buat bubling...Lepas tu cikgu suruh try berenang.  Kali nie apa yg tak kena aku pun tak tahu...dari jauh tetiba aku tgok dah tutup muka pulak. (Aku rasa mcm menangis je).  Apsal lah pulak nih...
Cikgunya datang kat aku kata dia nangis....emmm betullah tekaan aku.  Hairan gak aku hari pertama seronok sakan...knp lak arini nangis....aku try siasat..hehehe...dia cakap tak nak belajar dah.  Sudahhhh...payment dah buat.  Kelengkapan complete dah beli...ishhhh sayang la pulak kalau tak teruskan.  Tanya punya tanya tak jawab....dengan menggunakan strategi dan kepakaran hehehe...akhirnya terjawab!  Rupanya dia malu tak dapat buat apa yg cikgu suruh....adoiiiiii laaaa hai....manalah boleh nak pandai baru 2 hari!!! Aqilah, Aqilah...emmm...gitulah gayanya anak dara aku tu.  Dengan menggunakan psikologi dan kepakaran lagi sekali (che wahhhhh) akhirnyaaaaaa....esok pagi dia setuju utk belajar berenang lagi.  Kalau tak, sapelah nak guna barang2 renang dia tu hehehe....Harap2 esok memberi semangat baru utk Aqilah...

No comments: